Monday, October 19, 2009

Terkenang

Pada 17 Oktober yang lalu saya pergi ke Kg. Cheh, Taiping. Ambil makan Siti Fatimah. Perjalanan dan sampai ke tempat tersebut mengikut jadual. Tahniah. Selepas makan saya dan isteri terus ke Penang. Berkunjung kerumah Ulfarisya (along).
Di perjalanan saya melihat sebuah kereta lama. Kereta inilah satu masa dahulu pernah sya impikan untuk memilikinya. Tetapi tidak berjaya. Saya mengenali kereta ini di Bagan Serai tahun1973. Saya bekerja sebagai buruh penyembur nyamuk di pejabat kesihatan Bagan Serai. Selepas latihan di Dusun Tua saya mendapat jawatan ini bergaji $360.00 sehari. Saya bekerja dengan penuh komited. Kereta itulah yang terletak di garaj Pejabat Kesihatan. Di punyai oleh Inspektor nyamuk. Memohon jawatan tersebut tetapi tidak berjaya. Memohon jawatan pengawas kesihatan awam juga tidak berjaya. Saya puutus asa. Untuk memiliki kereta ini juga saya hapuskan dari fikiran saya.

Sekian.

No comments:

Post a Comment