Monday, October 19, 2009

ucapan presiden.

Minggu lepas saya pergi ke persidangan UMNO Malaysia. Sekali lagi saya menjadi pemerhati. Alhamdullah saya dapat mendengar dan menakkul ucapa presiden dan beberapa pembahas. Saya ucapkan syabas dan tahniah atas ucapan Presiden Dato Seri Najib Tun Razak. Penuh betenaga dan diolah dengan bijaksana. Orang-orang UMNO kena ambil perhatian. Bersama kita memacu kenderaan UMNO yang begitu baik. Semoga kita semua berjaya untuk agama dan bangsa dan negara. Banyak yang disentuh oleh presiden. Jangan di PWTC kita berkobar-kobar, balik di takukuk lama juga. Akhirnya bangsa kita juga yang hancur.
Cantas mencantas. Salah satu topik yang di war-warkan oleh presiden parti. Orang UMNO memang suka begini. Mula-mula naikkan seseorang kemudian jika tidak berapa setuju cantas. Cari orang lain. Tidak setuju cantas. Akhirnya yang tinggal hanyalah tunggul. Kemana bangsa kita. Kita yang tersepit.
Pada 18 Okktober lalu saya membaca tulisan Ridzuan Tee. Tulisannya cukup bermenafaat terutama kepada orang Melayu. Bacalah. Takkullah. InsyaAllah kita orang Melayu akan sedar.
Jika diperhatikan pemerhati yang datang ke PWTC tidak sampai 20% yang mendengar ucapan presiden. Jka mendengarpun secara sambil lewa sahaja. Saya menyeru kepada pemerhati agar dapat mendengar dan terus mendengar ucapan dan perbahasan. Ini menjadikan kita mendapat bahan dan berfikir dengan lebih kritis. Ramai yang hanya mundar mandir dan membeli belah. Bukan tidak boleh begitu, buatlah itu sebagai sampingan. Ada juga saya lihat perwaklan yang tidak begitu endahkan ucapan presiden. Ada yang tidur. Bangunlah Melayu. Bangunlah pemimpin Melayu. Bergerak dan terus bergerak dan jangan berdengkur.
Teruskan perjuangan.

No comments:

Post a Comment