Tuesday, May 19, 2009

pilihanraya penanti

BN telah membuat keputusan tidak bertanding dalam pr kecil dun Penanti. keputusan itu muktamad dan telah mengambil kira pelbagai sudut. itulah keputusan.
Sejarah telah membuktikan apabila sesuatu itu hendak maju, berjaya, cemerlang mestilah menempuh pelbagai dugaan dan cabaran. UMNO telah menempuh pelbagai cabaran. pastinya lebih maju. tidak masuknya bn dalam pr kecil penanti mengurangkan bn kepada cabaran. Orang dan negara yang berperang akhirnya lebih maju. ambil contoh jepun dan german yang berperang dan telah maju dan mencapai kejayaan. jadi bn kerugian apabila tidak bertanding di Penanti. kerugian ini bukan kerana kalah atau menang tetapi rugi dari segi peperangan. setiap peperangan kita memerah otak, tenaga dan senjata. BN tidak dapat menggunakan ini. pengelaman dan strategi di medan sangat penting.
baiknya ada juga. pihak satu lagi juga tidak dapat pengelaman kerana tidak berperang. mungkin juga mereka telah menyediakan alat, strategi dan senjata. pastinya mereka akan menggunakan kelengkapan ini untuk peperangan yang mendatang. BN rugi lagi.

No comments:

Post a Comment